
ACTIVITAT:
DISSENYAREM UN CARTELL PER CELEBRAR EL DIA EUROPEU DE LES LLENGÜES i col·locar-lo en l'entrada de l'Institut on es destaquen paraules en diferents llengües com en el pòster següent. Cadascú tria una llengua i escriu en lletra gran l'expressió: HOLA. Rotuleu-la, pinteu-la i l'enganxeu en el panell de la dreta a l'entrada de l'institut

"Les llengües són l’ADN de
les cultures, perquè codifiquen el coneixement que la població ha heretat dels
seus avantpassats, i cada generació continua fent aportacions a aquest
patrimoni."
ACTIVITATS:
- Saps que hi ha un Dia Europeu de les llengües? Quan se celebra i com? Com proposaries que se celebrara a l’Institut?
- Després de consultar la web sobre el Dia Europeu de les Llengües, explica les següents qüestions:
- En quins continents es parlen més llengües?
- Quins beneficis suposa ser bilingüe o plurilingüe?
-
A quina família pertanyen la majoria de les llengües europees? I a
quins grups de llengües? Anomeneu les llengües de cada grup.
- Quins alfabets usen la majoria de les llengües europees?
- Quines són les llengües no europees més usades en territori europeu?
- En quin país europeu es parla el major nombre de llengües?
Escriu una autobiografia lingüística
Una autobiografia lingüística és un document en què una persona descriu les seves experiències relacionades amb les llengües i les cultures amb què ha entrat en contacte al llarg de la vida. Heu d’escriure una autobiografia lingüística on expliqueu aspectes diferents sobre les llengües que coneixeu.
L'extensió ha de ser aproximadament de dos fulls (MÍNIM 20 LÍNIES) i l’heu redactar
en forma d'història personal parlant de
qüestions com:
- Quines llengües saps?
- Quan les has après?
- Com les has après?
- Quin nivell tens en cada llengua?
- Quines llengües es parlen en la teua família? Si parlen diferents llengües, per quin motiu?
- Quines llengües sents parlar més sovint? On les sents?
- Quines utilitzes i en quin moment?
- Coneixes gent que parle altres llengües? Qui són? Com et comuniques amb ells?
- Quines expressions t’agraden de les llengües que coneixes?
- Quines són més fàcils i quines més difícils? Per què?
- Et sembla interessant aprendre llengües?
- Quines t'interessaria més aprendre? Per què?
- Com creus que es pot aprendre millor una llengua? Per què?
- Quins trucs o estratègies t’han anat bé quan has après una llengua?;
- Quines experiències tens com a aprenent de llengües?
- Tens algun prejudici lingüístic com creure que hi ha llengües més fàcils o més difícils, més o menys importants o útils, superiors i inferiors, etc.? N’has pogut superar algun al llarg de la teua biografia lingüística?
- Heu de documentar-vos bé i entrevistar a la vostra família més pròxima per esbrinar les llengües que saben i el motiu d’haver-les aprés.
- Cal consultar webs sobre el Dia Europeu de les llengües per completar la informació.
- Cal redactar el vostre text en forma d’autobiografia amb la següent estructura:
- Títol: temàtic o literari.
- Presentació: dades personals i familiars.
- Desenvolupament: selecció d’informacions rellevants referides a les llengües que saps i coneixes.
- Tancament: valoració dels aspectes més rellevants pel que fa a les llengües i al seu ús.
Revisió i presentació.
Una vegada escrit el primer esborrany,
heu de revisar:
- l’ortografia,
- la puntuació,
- comprovar que cada paràgraf es refereix a una idea,
- si heu seguit un ordre i heu utilitzat els connectors adequats (consulteu l'entrada del blog A7 on els podeu trobar),
- rellegir el text com si no fóra el vostre per veure si s’entén tot el que voleu explicar.
- quan ja el tingueu revisat i corregit el pengeu al vostre blog. Podeu afegir-hi imatges per il·lustrar millor el vostre text.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada