Llegir és viatjar amb la imaginació, si no disposem de temps o de recursos, sempre ens queda volar a altres paratges gràcies a la imaginació. Per això, des de l’antiguitat, els llibres de viatges han fascinat als lectors de tota mena.
Començarem llegint llibres de viatges i aventures:
·
HOMER: L’Odissea. Ed. Bromera
O bé altres que trobeu a la biblioteca i que us interessen d'aquests autors:
Jules Verne, Robert L. Stevenson, Jack London, Herman Melville, Jonathan Swift, Charles Darwin, Marco Polo, Guy de
Maupassant
TREBALL DE LES LECTURES
Cal llegir un llibre en valencià i un llibre en castellà. El treball del 1r llibre l'heu de presentar el 27 d'octubre i el del 2n llibre el 28 de novembre.
Les activitats que heu de fer en el treball seran abans, durant i després de la lectura:
1. ABANS: què sabem de la història, quines pel·lícules o altres obres coneguem. Cadascú anota el que sap i porta a classe el material que tinga: llibres de viatges, pel·lícules, documentals (els primers homes que van arribar als pols de la Terra o que van trepitjar la Lluna, etc)
2. DURANT: lectura i comentari a
classe d’aspectes destacats sobre els personatges, l’espai, el temps, el
narrador, allò que ens cride l’atenció DE L'ACCIÓ PRINCIPAL. Per grups es preparen algunes
preguntes sobre la lectura i es fa un concurs per veure qui sap abans la
resposta (es descarten aquelles preguntes que tinguen un grau de dificultat
massa elevat o massa fàcil)
Cadascun del grup s’ha de preparar un mínim de fitxes
(10) per poder participar al concurs, i han de fer una posada en comú
per fer una tria, eliminant-ne aquelles que no són adequades, repetides...
3. DESPRÉS: per grups es prepararà
un viatge al lloc (país, illa) on els agradaria viatjar pel Mediterrani. Es
presentarà a la resta de la classe amb un PPT que explicarà quin és el seu
destí, per què l’han triat i com farien el viatge, durant quant de temps, amb
quina companyia, què s’emportarien, quins llocs concrets els agradaria visitar,
quins personatges destacats coneixen de la seua història i de l’actualitat, un
fragment d’una obra literària sobre el lloc, un poema, una cançó, una
pel·lícula, un documental... Imprimirem les imatges i el text més destacat de
cada lloc i publicarem el llibre de viatges de la classe.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada