Aquest serà el vostre llibre digital
on trobareu tots els continguts i les activitats que realitzarem durant
el curs i que vosaltres anireu fent en el vostre blog personal i
quadern de classe.
COM ANEM A TREBALLAR EN L'ÀMBIT LINGÜÍSTIC I SOCIAL?
Els projectes es presentaran en
un blog del curs i una volta realitzats s’inclouran en un blog personal dels
alumnes i en la llibreta. Es potenciarà el treball col·laboratiu i en grup. Cada alumne el
realitzarà en el seu blog personal i presentarà la part que ha elaborat individualment.
També es treballarà amb fitxes
que destacaran els principals continguts i
contindran el que cal estudiar per als exàmens. Les fitxes es retallaran en
cartolines blanques amb la mateixa mesura (mig full) i contindran per una cara
el nom del concepte que s’ha d’estudiar i una imatge que el simbolize. Per
l’altra l’explicació del que cal saber i una metàfora que recorde o connecte el
concepte amb alguna cosa familiar. Per exemple:
AVALUACIÓ
Quan tinguem 10 fitxes es farà un
examen amb preguntes sobre cada fitxa. Cada pregunta correcta equivaldrà a 1
punt.
A més dels exàmens de les fitxes,
s’avaluaran els projectes que es vagen realitzant i el blog personal. La nota
final serà la mitjana resultant de l’avaluació de cadascun d’aquests apartats,
de les activitats complementàries realitzades i de la participació a classe.
S’aplicaran altres mètodes de
treball i criteris de valoració com el següent:
·
Cada dia
es posaran notes sobre les activitats fetes i quan s’acabe un projecte es farà
un examen sobre els continguts treballats.
· Els primers minuts de la classe hi haurà un
alumne que copiarà a la pissarra o indicarà en l’ordinador el que cal fer en
cada sessió. En els últims minuts de la classe, hi haurà un alumne que
s’encarregarà de recollir els treballs que s’han fet perquè la professora els
avalue.
·
Si algú
no ha acabat el treball en el termini establert, es posa un Incomplet fins que l’acabe. Si l’acaba
a casa i el lliurà el dia següent tindrà la nota corresponent. Quan més tard el
lliure, la nota serà més baixa.
·
Es
crearan grups de 2 a 4 alumnes per treballar segons els gustos personals a partir d'un
test i els que coincideisquen més formen grup. Caldrà seleccionar un músic, actor, pel·lícula,
animal, color, país, ciutat, menjar, polític, invent.... Si no funciona es
canviarà de grup
·
Cada
setmana, durant la classe de la vesprada es presentaran els projectes
treballats a classe per corregir-los i valorar-los
Activitats inicials
1a activitat:
obrir el vostre blog personal. Si no teniu
gmail obriu-vos un compte de correu i després un blog en blogger que ha de
tenir el nom del vostre grup, el vostre nom i el primer cognom. Per exemple: 1rbpilargarcia.blogspot.com
Quan ja tingueu el blog obert, heu d'enviar-me l'adreça al meu
correu i convidar-me a editar. Aquest és el meu correu: pilar.garcia@institutoserpis.org
AUTORETRAT
Començarem per escriure el vostre LLibre de la vida fent un autoretrat:
Primer us presentareu indicant la següent
informació:
Em dic .............................. i aquest
nom me’l posaren per ...................................
He nascut a .......................... i visc al
barri .......................
Dia (en lletra), mes i any: ................
Vaig ser (el/la primer/a, segon/a, tercer/a...)
fill/a per als meus pares.
La llengua que parle a casa és ................
M'agradaria estudiar ............... i treballar
de .............
Les meues aficions són.............
El meu caràcter és ............ (trieu almenys 2
adjectius i expliqueu per què)
Escriviu aquelles coses que més recordeu entre totes les que us han ocorregut al llarg de la vida: festes d’aniversari, viatges, alguna malaltia o accident, algun fet divertit o estrany. Digueu en cada cas quina edat tenies quan et va passar:
Vaig començar a caminar quan tenia ........
Un dels meus primers records és .....
Una de les coses que més m’agradava quan era
menudet/a era ...
Recorde la següent anècdota perquè els meus pares
me l’han contada ......
El pròxim dia portareu una CAIXA DE LA VIDA: una caixa decorada amb els 10 objectes més importants de la vostra vida i explicareu perquè ho són.
Fareu una foto dels objectes
i de la caixa i la incloureu al vostre blog. Descriureu els
objectes i l'explicació de la importància que tenen en la vostra vida. Els companys triaran un objecte de cada capsa
que es presente i justificaran perquè els crida l’atenció
2a activitat
d'ortografia: fitxa de l'accent obert i tancat.
Retalleu dues fitxes (mig full) i per una cara indiqueu
quines vocals porten accent obert i quines el porten tancat. Per l'altra cara,
dibuixeu alguna cosa que us recorde l'accent obert (`) i el tancat (´).
3a activitat d'escriptura: Localitzeu incorreccions en els textos absurds que llegirem a classe i creeu-ne alguns per a què els localitzen els companys. Feu un concurs per grups. Els guanyadors seran els que detecten abans els errors.
ACTIVITATS ABANS DE LA LECTURA.
Explicareu el que sabeu de la història:
- què signifIca la paraula ODISSEA?
- com es va produir el rapte d
l'Helena?
- que va aconseguir el cavall de
Troia?
- què era "la poma de la
discòrdia"'
- quines pel·lícules o altres obres de viatges coneguem?
Cadascú respon el que sap i porta a classe el material que
tinga per presentar-lo als companys, que han de fer un llistat i valorar-lo: llibres de viatges (els
viatges de Marco Polo, L'illa del tresor, etc,) pel·lícules
(La volta al món en 80 dies, Viatge al centre de la terra,
etc), documentals (els primers homes que van
arribar al pol nord i al sud o els primers que van trepitjar la Lluna, els
viatges de Darwin, etc), fotos dels vostres viatges.
DURANT LA LECTURA. Comentari a classe d’aspectes destacats sobre els personatges:
- decripció dels principals llocs
on trancorre l'acció
- indicació de temps que dura
la història i l'època dels fets
- per grups es preparen amb cartolines algunes preguntes
sobre la lectura i es fa un concurs per
veure qui sap abans les respostes (es descarten aquelles preguntes que tinguen
un grau de dificultat massa elevat o massa fàcil).
DESPRÉS DE LA LECTURA. Per grups es prepararà un viatge al lloc (país, illa) on els agradaria viatjar pel Mediterrani. Es presentarà a la resta de la classe amb un PPT que explicarà:
- quins el seu destí,
perquè l’han triat
- com farien el
viatge, durant quant de temps, amb quina companyia, què s’emportarien
- quins llocs
concrets els agradaria visitar
- quins personatges
destacats coneixen de la seua història i de l’actualitat
- un fragment d’una
obra literària sobre el lloc, un poema, una cançó, una pel·lícula, un
documental.
Després seleccionarem les imatges i el text més interessants per a tots de cada lloc i publicarem el llibre de viatges de la classe
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponElimina