dissabte, 10 de setembre del 2016

BENVINGUTS AL BLOG DE 1r ESO

Aquest serà el vostre llibre digital on trobareu tots els continguts i les activitats que realitzarem durant el curs i que vosaltres anireu fent en el vostre blog personal i quadern de classe.
  COM ANEM A TREBALLAR EN L'ÀMBIT LINGÜÍSTIC I SOCIAL?
Els projectes es presentaran en un blog del curs i una volta realitzats s’inclouran en un blog personal dels alumnes i en la llibreta. Es potenciarà el treball col·laboratiu i en grup. Cada alumne el realitzarà en el seu blog personal i presentarà la part que ha elaborat individualment.
També es treballarà amb fitxes que destacaran els principals continguts i contindran el que cal estudiar per als exàmens. Les fitxes es retallaran en cartolines blanques amb la mateixa mesura (mig full) i contindran per una cara el nom del concepte que s’ha d’estudiar i una imatge que el simbolize. Per l’altra l’explicació del que cal saber i una metàfora que recorde o connecte el concepte amb alguna cosa familiar. Per exemple:
Fitxa 1- cara A:
L’accent de la À és obert, com un angle obert `      L'accent de la È i la Ò també són obertes quan són planes i esdrúixoles

Fitxa 1- cara B:
Sempre posarem l’accent obert en la lletra À: mà, àngel, àmfora
Posarem l'accent obert en la È i la Ò en la penúltima i l'antepenúltima síl·laba: intel·ligència, hipopòtam. També en aquestes paraules: però, arròs. això, allò, açò, què?, perquè
Metàfora: obrir la boca i dir A
és com obrir la porta i fer un angle obert
                           
 
AVALUACIÓ
Quan tinguem 10 fitxes es farà un examen amb preguntes sobre cada fitxa. Cada pregunta correcta equivaldrà a 1 punt.
A més dels exàmens de les fitxes, s’avaluaran els projectes que es vagen realitzant i el blog personal. La nota final serà la mitjana resultant de l’avaluació de cadascun d’aquests apartats, de les activitats complementàries realitzades i de la participació a classe.
S’aplicaran altres mètodes de treball i criteris de valoració com el següent:
·      Cada dia es posaran notes sobre les activitats fetes i quan s’acabe un projecte es farà un examen sobre els continguts treballats.
·      Els primers minuts de la classe hi haurà un alumne que copiarà a la pissarra o indicarà en l’ordinador el que cal fer en cada sessió. En els últims minuts de la classe, hi haurà un alumne que s’encarregarà de recollir els treballs que s’han fet perquè la professora els avalue.
·      Si algú no ha acabat el treball en el termini establert, es posa un Incomplet fins que l’acabe. Si l’acaba a casa i el lliurà el dia següent tindrà la nota corresponent. Quan més tard el lliure, la nota serà més baixa.
·      Es crearan grups de 2 a 4 alumnes per treballar segons els gustos personals a partir d'un test i els que coincideisquen més formen grup. Caldrà seleccionar un músic, actor, pel·lícula, animal, color, país, ciutat, menjar, polític, invent.... Si no funciona es canviarà de grup
·      Cada setmana, durant la classe de la vesprada es presentaran els projectes treballats a classe per corregir-los i valorar-los

Activitats inicials

1a activitat: obrir el vostre blog personal. Si no teniu gmail obriu-vos un compte de correu i després un blog en blogger que ha de tenir el nom del vostre grup, el vostre nom i el primer cognom. Per exemple: 1rbpilargarcia.blogspot.com


Quan ja tingueu el blog obert, heu d'enviar-me l'adreça al meu correu i convidar-me a editar. Aquest és el meu correu: pilar.garcia@institutoserpis.org


AUTORETRAT
Començarem per escriure el vostre LLibre de la vida fent un autoretrat: 
Primer us presentareu indicant la següent informació:

Em dic .............................. i aquest nom me’l posaren per ...................................
He nascut a .......................... i visc al barri .......................
Dia (en lletra), mes i any: ................
Vaig ser (el/la primer/a, segon/a, tercer/a...) fill/a per als meus pares.
La llengua que parle a casa és ................
M'agradaria estudiar ............... i treballar de .............
Les meues aficions són.............
El meu caràcter és ............ (trieu almenys 2 adjectius i expliqueu per què)

Escriviu aquelles coses que més recordeu entre totes les que us han ocorregut al llarg de la  vida: festes d’aniversari, viatges, alguna malaltia o accident, algun fet divertit o estrany. Digueu en cada cas quina edat tenies quan et va passar:
Vaig començar a caminar quan tenia ........
Un dels meus primers records és .....
Una de les coses que més m’agradava quan era menudet/a era ...
Recorde la següent anècdota perquè els meus pares me l’han contada ......



El pròxim dia portareu una CAIXA DE LA VIDA una caixa decorada amb els 10 objectes més importants de la vostra vida i explicareu perquè ho són.



Fareu una foto dels objectes i de la caixa i la incloureu al vostre blog. Descriureu els objectes i l'explicació de la importància que tenen en la vostra vida. Els companys triaran un objecte de cada capsa que es presente i justificaran perquè els crida l’atenció


2a activitat d'ortografia:  fitxa de l'accent obert i tancat. 
Retalleu dues fitxes (mig full) i per una cara indiqueu quines vocals porten accent obert i quines el porten tancat. Per l'altra cara, dibuixeu alguna cosa que us recorde l'accent obert (`) i el tancat (´). 

3a activitat d'escriptura: Localitzeu incorreccions en els textos absurds que llegirem a classe i creeu-ne alguns per a què els localitzen els companys. Feu un concurs per grups. Els guanyadors seran els que detecten abans els errors.

4a activitat de lectura: llegireu el llibre de viatges d'HOMER: L’Odissea. Ed. Bromera.


ACTIVITATS ABANS DE LA LECTURA. Explicareu el que sabeu de la història:

- què signifIca la paraula ODISSEA?
- com es va produir el rapte d l'Helena?
- que va aconseguir el cavall de Troia?
- què era "la poma de la discòrdia"'
- quines pel·lícules o altres obres de viatges coneguem?
Cadascú respon el que sap i porta a classe el material que tinga per presentar-lo als companys, que han de fer un llistat i valorar-lo: llibres de viatges (els viatges de Marco Polo, L'illa del tresor, etc,) pel·lícules (La volta al món en 80 dies, Viatge al centre de la terra,  etc), documentals (els primers homes que van arribar al pol nord i al sud o els primers que van trepitjar la Lluna, els viatges de Darwin, etc), fotos dels vostres viatges.

DURANT LA LECTURA. Comentari a classe d’aspectes destacats sobre els personatges:
- decripció dels principals llocs on trancorre l'acció
- indicació de temps que dura la història i l'època dels fets
- per grups es preparen amb cartolines algunes preguntes sobre la lectura i es fa un concurs per veure qui sap abans les respostes (es descarten aquelles preguntes que tinguen un grau de dificultat massa elevat o massa fàcil).

DESPRÉS DE LA LECTURA. Per grups es prepararà un viatge al lloc (país, illa) on els agradaria viatjar pel Mediterrani. Es presentarà a la resta de la classe amb un PPT que explicarà:
- quins el seu destí, perquè l’han triat
- com farien el viatge, durant quant de temps, amb quina companyia, què s’emportarien
- quins llocs concrets els agradaria visitar
- quins personatges destacats coneixen de la seua història i de l’actualitat
- un fragment d’una obra literària sobre el lloc, un poema, una cançó, una pel·lícula, un documental.

Després seleccionarem les imatges i el text més interessants per a tots de cada lloc i publicarem el llibre de viatges de la classe

   

1 comentari: